Menu

Brochure: Woorden en beelden k(l)eurig kiezen. Communiceren met een cultureel divers publiek

Woorden en beelden k(l)eurig kiezenAuteur: Ingrid Tiggelovend, 2011
Uitgevers: Verbal Vision vzw en Wablieft, 64 pagina’s
Prijs: 8 euro inclusief verzendingskosten

Hoe kan je als organisatie je boodschap aantrekkelijker maken voor een cultureel divers publiek? De Kosovaarse vlag hijsen? Tolken in je team opnemen? Gebarentaal? Of kan je communicatiemateriaal attractiever maken door een beter woord- en beeldgebruik?

Verbal Vision vzw ging te rade bij mensen van verschillende etnische origine via persoonlijke gesprekken, straatinterviews en een online enquête. Dit speurwerk mondde uit in praktische en inspirerende tips voor communicatiemedewerkers, vormgevers, tekstschrijvers en beleidsmedewerkers. Ook het etnocommunicatiewiel, de pretest en het werk van grafici in spe komen in deze brochure uitgebreid aan bod.

‘Woorden en beelden k(l)eurig kiezen’ is een must voor iedereen die aansluiting zoekt bij een multicultureel publiek. Klik hier voor de inhoudsopgave.